четвер, 1 квітня 2010 р.

День народження Миколи Гоголя

1 квітня 1809 народився Микола Гоголь. Його українське коріння давалося взнаки як у його творчості, так і в поглядах на світ і життя. Втім, у нього було також і польське коріння, однак, зазначаючи національність Гоголь писав - "українець". Цікаві статті про Миколу Гоголя:
Таємниці біографії Гоголя.
Не всі таємниці розкрито...

====================
Гоголь про українську пісню
«Якби наш край не мав такої скарбниці пісень, я б ніколи не зрозумів історії його, тому що не збагнув би минулого…»; Як мені допомагають в історії пісні!..»; «Це народна історія, жива, яскрава, барвиста, правдива, що розкриває все життя народу».
Гоголь про Україну
«Я захоплююся заздалегідь, коли уявляю, як закиплять труди мої в Києві. Там скінчу я історію України й півдня Росії і напишу всесвітню історію. А скільки зберу там легенд, повір'їв, пісень! Якими цікавими можна зробити університетські записки, скільки можна умістити в них подробиць, цілком нових про сам край!»
* * *
Туди! Туди! До Києва! До древнього, прекрасного Києва! Він наш, він не їх! Неправда! Там або довкола нього робилися справи старовини нашої...

Немає коментарів: