четвер, 24 лютого 2011 р.

25 лютого - 140-річчя від Дня народження Лесі Українки

Постать Лесі Українки поцінована загалом ще не достатньо. Їй випала нелегка доля. Важко віриться, що ця, змучена болем, худенька дівчина, жінка мала такий сильний дух і поетичний голос, який ламав кригу і скелю. За тогочасних умов утиску всього українського Лесині драматичні твори не могли дістатися кращих театральних сцен імперії і світу! А вони ж належать до скарбниці світової драматургії! Різнобічність Лесиного таланту вражає! Вона і поет, і письменник, і драматург, і мислитель, і дослідник, і громадський діяч... Кожен народ був би вдячний мати таку визначну постать! Візьміть до рук Лесині книжки, прочитайте її чудові твори, знайдіть час і відвідайте Колодяжне на Волині... Віддайте шану великій доньці українського народу...
============
ЛАНКИ: 
Стаття про Музей Л.Українки і її родину
Твори Лесі Українки
Поезія Лесі
Енциклопедія життя і творчості Лесі
Вікіпедія про Лесю
============
До товаришів
О, не забуду я тих днів на чужині,
Чужої й рідної для мене хати,
Де часто так приходилось мені
Пекучу, гірку правду вислухати.
Уперше там мені суворії питання
Перед очима стали без покрас;
Ті люди, що весь вік несли тяжке завдання,
Казали: «Годі нам, тепер черга на вас,
На вас, робітники незнані, молодії...
Та тільки хто ви, де?
Подайте голос нам.
Невже ті голоси несміливі, слабкії,
Квиління немовлят — належать справді вам?
Невже на всі великії події,
На все у вас одна відповідь є —
Мовчання, сльози та дитячі мрії?
Більш ні на що вам сили не стає? Невже се так?..»
Я мовчки все приймала;
Чим мала я розбить докори ці?
Мов на позорищі прикута я стояла,
І краска сорому горіла на лиці...
Що ж, браття, мовчите? Чи втішені собою,
Що вже й докори сі вас не проймуть?
Чи так задавлені неволею, журбою?
Чи, може, маєте яку яснішу путь?
Подаймо їм великую розвагу,
Скажім і докажім, що ми бойці сами;
А ні, то треба мать хоч ту сумну одвагу —
Сказать старим бойцям: не ждіть, не прийдем ми!

1895 р.

Немає коментарів: