суботу, 7 вересня 2013 р.

Смиренність перед Писанням і біда від гордощів

Святе Писання вимагає від читача смиренності, благоговійного, побожного страху перед Божим Словом.  Він [читач] постійно каже [Писанню]: «Навчай мене, навчай мене, навчай мене!» Святий Дух гамує [приборкує] людську гординю. Не зважаючи на старанне навчання та належне проповідування Христа, Бог вилучає з церкви через пиху. Кожен, хто страждає на гордощі, є єретиком – на ділі або потенційно.  Наділеному здібностями важко уникнути зарозумілості. Тих, кого Бог прикрашає великими здібностями, Він приборкує важкими випробуваннями для того, щоб вони могли зрозуміти, що вони – ніщо. Щоб уникнути гордині, Павло дістав у тіло колючку. Якщо б Філіп  не зазнав страждання, він не мав би такого допитливого розуму. Коли Якоб  та Агрікола   виявляють зневагу до вчителів та нехтують навчанням, я боюся як би з ними чогось не трапилось. Я знаю який дух керує Мюнцером , Цвінглі  та Карлштадтом . Через гордощі ангела було скинуто з неба додолу. Пиха отруїла багатьох проповідників. Іншими словами – вивчення Святого Писання вимагає покори, послуху та смиренності.
Мартин Лютер (1483-1546)
LW 54 Table Talk No. 5017

Немає коментарів: