вівторок, 26 січня 2016 р.

Незбагненність Божих доріг

Оповідь про нашого Бога починається з ангелів і закінчується пастухами. Чому Він вдається до таких дивних речей? Чому Він кладе Немовля до ясел, від чого наш здоровий глузд обурюється і волає: «Невже Бог не міг спасти світ іншим чином? Я би нізащо не послав ангела. Я би просто покликав диявола і сказав йому: «Відпусти мій народ». Християнська віра скидається на глупоту.  Вона каже, що Богові все під силу, однак робить Його настільки слабким, що Син Божий (Дитя у яслах – ТК) не має ані належної потуги ані знань, або тут щось не так. Без сумніву, Бог, котрий на самім початку сказав: «Нехай буде світло! Нехай буде твердь! Нехай станеться суходіл!», цілком міг би сказати дияволу: «Поверни мені Моїх людей, християн!». Неймовірно, Бог навіть не посилає свого ангела, щоб той дав дияволу прочуханки! Натомість Він посилає на землю слабке, безпорадне Дитя… аби Воно страждало і було прибите цвяхами до хреста. Диявол каже: «Я судитиму Його».  Подібним чином казали Кайяфа і Пілат: «Він ніхто, він – лише простий тесля». І тоді, Своєю слабкістю і немічністю Він ламає дияволу хребта і змінює весь світ.  Син Божий постраждав і був кинутий під ноги людині, розіп’ятий, однак завдяки Своєму пониженню дістав силу і Царство!

Martin Luther, ed. Roland Bainton, Martin Luther's Christmas Book, p. 40-41 (Augsburg Publishing House, Minneapolis 1997).
Переклад з англійської Тараса Коковського

Немає коментарів:

ДО 500-РІЧЧЯ РЕФОРМАЦІЇ (ЕССЕ)

Погляд на Реформацію конфесійного лютеранства.

Проповідь Божого Слова. 12 літній Ісус у храмі (Луки 2:41-52)

Проповідь Божого Слова. Богоявлення (Матвія 3:13-16)

Проповідь на Обрізання Господнє (Луки 2:21)

Аудіопроповіді. Різдво Христове (Ісаї 9:5)

Проповідь на Святий вечір (текст - Луки 2,7-11)

Туди, де пастухи вклонитися прийшли

Text: Jaroslav Vajda, 1919-2008 Tune: Carl F.Schalk, 1929, Український переклад і виконання Тараса Коковського

Мале містечко Віфлеєм

Л.Х.Реднер, 1868 Ф.Брукс, 1868 Український переклад і виконання Тараса Коковського.