суботу, 5 січня 2019 р.

Богоявлення (Хрищення Господнє)

Нарис проповіді
Текст проповіді: Євангеліє від Марка 1:4-11
4 виступив був так Іван, що в пустині христив та проповідував хрищення на покаяння для прощення гріхів. 5 І до нього приходила вся країна Юдейська та всі єрусалимляни, і в річці Йордані від нього христились вони, і визнавали гріхи свої.  6 А Іван зодягався в одежу з верблюжого волосу, і мав пояс ремінний на стегнах своїх, а їв сарану та мед польовий.  7 І він проповідував, кажучи: Услід за мною йде он Потужніший від мене, що Йому я негідний, нагнувшись, розв'язати ремінця від взуття Його.  8 Я христив вас водою, а Той вас христитиме Духом Святим.  9 І сталося тими днями, прийшов Ісус з Назарету Галілейського, і від Івана христився в Йордані.  10 І зараз, коли Він виходив із води, то побачив Іван небо розкрите, і Духа, як голуба, що сходив на Нього.  11 І голос із неба почувся: Ти Син Мій Улюблений, що Я вподобав Його!

Благодать Божа нехай буде з вами! Амінь.
Дорогі у Христі брати і сестри,
Іван сказав: «Ні, це не я Спаситель,
Іде он Той, Хто людям Викупитель,
Я лиш предтеча на Його дорозі,
Він засіва й збирає ниви Божі!

Нині ми вшановуємо подію Господнього Хрищення, а ще однією назвою цього свята є Богоявлення  – з’явлення Сина Божого, об’явленням Його людям, як Другої Особи Святої Трійці. Воно вчить нас пам’ятати Божу істину про те, Хто нас освячує,  як і чим всі і все освячуються.
В Посланні до Євреїв написано: “11 Бо Хто освячує, і ті, хто освячується усі від Одного – Ісуса Христа. З цієї причини не соромиться Він звати братами їх, кажучи:  12 Сповіщу про Ім'я Твоє браттям Своїм, буду хвалити Тебе серед Церкви! 13 І ще: На Нього я буду надіятися! І ще: Ото Я та діти, яких Бог Мені дав” (Євр.2:11-13). А в 1-му Посланні до Тимофія Біблія каже, що все “освячується Божим Словом і молитвою” (1Тим.4:5).
Отож все освячується не самою водою або чимось іншим, а лише Словом Божим. Вода, сама по собі, не може зробити те, що може і дійсно робить тільки могутнє Боже Слово, палка молитва вкупі з вашою вірою і покладанням на Бога. Той, Хто нас освячує –  це наш єдиний Господь і Спаситель Ісус Христос. Так нам говорить Святе Писання.  Написано: «Освяти Ти їх правдою! Твоє слово то правда» (Івана 17:17). Через  віру в Божого Сина  небесний Отець називає нас святими, освяченими, Своїми дітьми, усиновленими. Подивімось уважно чого нас навчає свято Господнього Богоявлення і прославмо Триєдиного Бога.
По-перше, –  Господнє Хрищення каже нам як саме ми повинні дотримувати наказ Ісуса Христа щодо запровадженого Ним Таїнства Хрищення, про це Він говорить в останніх рядках Євангелія від Матвія (Мт.28:18-20).  Згідно з цим наказом ми повинні звіщати світові Христове Євангеліє спасіння, охрищуватись і охрищувати новонароджених дітей. Важливий момент щодо Хрищення такий: Хрищення – це те, що Бог робить щодо нас, а не ми щодо Бога. В Таїнстві Святого Хрищення Бог бере охрищуваного під свою опіку, дарує прощення гріхів, і вічне життя, прищеплює йому спасенну віру, долучає до Божої родини.   
По друге,  Богоявлення навчає нас правдивого Божого послуху і покори перед Богом. Чи потрібно було охрищуватися Ісусові Христові, котрий Сам був Тим, Хто охрищує – правдивим Богом і водночас правдивою Людиною? Ні, але як правдива людина, під час Хрищення в Йордані Він уособлював все людство, досконало впокорився волі небесного Отця, понизив Себе Самого, ставши перед Іваном Христителем, щоб охриститись.
Іван знав, Хто стоїть перед Ним  –  Спаситель цілого світу, його Спасителя, Агнець Божий. Стоячи в покорі і побожному страхові перед Ісусом Іван “13...перешкоджав ...Йому і говорив: Я повинен христитись від Тебе, і хіба Тобі йти до мене христитися?»  Серце Івана промовляло: “Як я насмілюся простягнути свою руку над Тим, Хто все у світі утримує? Як я насмілюся доторкнутися до Того, перед Ким тремтять всі ангельські хори, до Кого не сміють наблизитися серафими і тому зі страхом співають: “Свят, свят, свят, повне небо і земля слави Твоєї? Як я насмілюся христити Творця природи? Ти – Творець, а я – твориво. Ти – світло, а я – світильник”.  Але  “15...Ісус відповів і сказав йому: Допусти це тепер, бо так годиться нам виповнити усю правду”. (Мт.3:13-15).
По третє, у Богоявленні нам об’являється Божественна Трійця, віру в котру ми сповідаємо в нашому Символі віри, який є найпершим, найдавнішим  віросповіданням Христової Церкви. Під час Хрищення у Йордані перед Іваном Христителем стоїть наш Господь Ісус Христос, з неба промовляє Отець: “Це Сина Мій улюблений, якого Я вподобав!”, і при цих словах Святий Дух у вигляді голуба злинув на Божого Сина. Таким чином, ми бачимо три божественні особи Святої Трійці разом і прославляємо Триєдиного Бога разом з усіма силами небесними. Подібним сином під час Служби Божої, віддаючи Святій Трійці належну шану, ми співаємо: “Достойно і справедливо є поклонятися Отцю, і Сину, і Святому Духові, – Трійці єдиносущній і неподільній”.
Дорогі брати і сестри, виконуючи наказ і заповіт нашого Господа і Спасителя Ісуса Христа, сміливо і палко проповідуймо Євангеліє всім людям, “христячи їх в Ім'я Отця, і Сина, і Святого Духа, навчаючи і зберігаючи все те, що Христос нам заповів” (Мт.28:19-20). Стіймо міцно у спасенній вірі в Христа, бо Отець об’явив нам Свого Сина, а нашого Викупителя і Спасителя. Будьмо впевнені у своєму спасінні, прощенні гріхів і вічному житті через віру в Ісуса Христа, тому що в цьому запевняє вас Боже Слово – правдиве, живе і натхненне Святим Духом.  “Бо про це троє свідкують на небі: Отець, Слово й Святий Дух, і ці Троє Одно” (1Ів.5:7), як написано у Першому посланні Святого Івана. 
Покликані Господом від темряви до світла, нині ми ще раз просимо Бога, щоб Він милостиво просвітив і освятив нас і весь український народ Своєю правдою, Своїм Божим Словом. Ми просимо, щоб Він послав нам Свого Святого Духа на розуміння об’явленої нам у Святім Писанні правди Божої і належне виконання того, чого вона навчає. Ми молимось, щоб Бог зробив своє слово тим світильником на нашій життєвій стежці, котрий світитиме нам вночі і вдень, осяваючи той правдивий шлях, ту вузьку і єдину стежку, котра одна веде від смерті до життя, від гріха до прощення і спасіння, від непокори до послуху, від земного до небесного. 

Завжди тримайтесь благословінь свого Хрищення і нехай “13 Благодать Господа нашого Ісуса Христа, і любов Бога й Отця, і причастя Святого Духа… буде зо всіма вами! Амінь”.    (2 Кор.13:13)

Христос хрищається!
В ріці Йордані!



Немає коментарів: