неділю, 16 червня 2019 р.

День Святої Трійці (нарис проповіді)

Біблійний текст: 1-е Iвана 5:7, 8
7 Бо троє свідкують на небі: Отець, Слово й Святий Дух, і ці Троє Одно. 8 І троє свідкують на землі: дух, і вода, і кров, і троє в одно.

Благодать вам і мир від Бога Отця нашого і Господа нашого Ісуса Христа!
Дорогі у Христі брати і сестри,

В посланні до римлян апостол Павло каже: «9 Бо коли ти устами своїми визнаватимеш Ісуса за Господа, і будеш вірувати в своїм серці, що Бог воскресив Його з мертвих, то спасешся, 10 бо серцем віруємо для праведности, а вустами сповідуємо для спасіння. 11 Каже бо Писання: Кожен, хто вірує в Нього, не буде засоромлений» (Рим.10:9-11).  Щонеділі під час Служби Божої ми сповідуємо свою віру триєдиного Бога в Символі віри. Ми також промовляємо Символ віри в наших домівках. Ми робимо це щоразу під час Таїнства Святого Хрищення, як це робить християнська церква впродовж століть, кажучи: “Вірую в Бога Отця.., Вірую в Ісуса Христа..., Вірую в Святого Духа... – Трійцю Єдиносущну і неподільну”. На спомин про Триєдиного Бога і наше Хрищення, пам’ятаючи про розіп’ятого за нас і наші гріхи Ісуса Христа, ми осіняємо себе знаком хреста.   
Нині День Святої Трійці!  Слова “Трійця” у Святім Писанні нема, він з’явився в Християнській Церкві як богословський термін, що віддзеркалює віру християн у Триєдиного Бога на основі Святого Писання.  Свята Трійця присутня в багатьох місцях Біблії – від першої її кни-ги до останньої.  Трійця, – це сам Триєдиний Бог, – реальний і всемогутній, що приходить до нас у Слові і Таїнстві, тринітаріанське ім’я котрого міститься слові “Бог”, записаному на давньоєврейській мові Старого Заповіту («Елогім»).
Жодне порівняння  Трійці з чимось, її символічне зображення буде недосконалим, тому що вона набагато величніша і більша від усіх витворів людського розуму, котрі є лише, можливо і гарними, але недовершеними її образами.  Трійця набагато величніша від тих, хто її відкидає або заперечує, як от нехристиянські секти, таємні товариства, – всіх хто вороже налаштований до правдивого Бога». 
Виконуючи Велике доручення Ісуса Христа (Матвія 28:18-20), Його  апостоли  після сходження на них Святого Духа, понесли спасенне Христове послання цілому світові. Вони звіщали світові Євангеліє і навчали про Христа Спасителя. І так триває досі. Через Хрищення в ім’я Триєдиного Бога – Отця, і Сина, і Святого Духа ми стаємо прилучені Богом до Божої роди-ни Його дітей.
Ім’я “християнин” ототожнюється для віруючих з ім’ям “всиновлений”. Ким? Богом. Всиновлений Богом, – це той, хто вспадковує любов небесного Отця, відкуплення Божого Сина, здобуте для нас Його дорогоцінною кров’ю на хресті, і віру, сповнену плодів, котра є дарунком Святого Духа. І все це – завдяки Божій ласці, усьому тому, що Він робить по відношенню до нас.
...Ми поклоняємось єдиному Богу в трьох особах та трьом особам у єдиному Божестві, ми не змішуємо іпостасі та не поділяємо на частини Божественну сутність.
Бо перша іпостась Отця, друга — Сина і третя — Духа Святого, але Отець, і Син, і Святий Дух є одне Божество: слава Його одна, велич Його одна та вічна.
Який Отець, такий і Син, такий і Дух Святий: нестворений Отець, нестворений Син, нестворений Дух Святий. Неосяжний Отець, неосяжний Син, неосяжний Дух Святий. Вічний Отець, вічний Син, вічний Дух Святий. Але немає трьох вічних, а тільки один вічний. Так само й немає трьох нестворених, трьох нео-сяжних, але є тільки один нестворений та один неосяжний.   Так само всемогутній Отець, всемогутній Син, всемогутній Дух Святий. Однак не існує трьох могутніх, але тільки один всемогутній.
Так само Отець є Бог, Син є Бог, Дух Святий є Бог. Однак не існує трьох Богів, а один Бог.
Так само Отець є Господь, Син є Господь, Дух Святий є Господь. Однак існує не три Господи, а один Господь.
Бо подібно до того, як християнська правда вимагає від нас визнавати кожну іпостась окремо за Бога та Господа, так само і загальна християнська віра забороняє нам говорити про трьох Богів або Господів.
Ніхто Отця не створив, ніхто Його не зробив з нічого, ніхто Його не народив.
Син тільки від Отця, не зроблений, не створений, але народжений.
Дух Святий від Отця та Сина, не зроблений, не створений і не народжений, але походить.
Отже, є один Отець, а не три Отці, один Син, а не три Сини, один Дух Святий, а не три Духи Святих.
У цій Трійці ніхто не є першим чи останнім, ніхто не є більшим а чи меншим від іншого, а всі три іпостасі між собою однаково вічні та рівні: отже, слід поклонятися як Трійці в єдності, так і єдності в Трійці.
Отже, тому, хто бажає спасіння, належить тільки так думати про Трійцю...
Це – правдива, загальна християнська віра. Хто чесно і твердо не вірує в це, той спастися не може. (Афанасіївський Символ віри).
Це є наша християнська віра!

Сам же Господь наш Ісус Христос і Бог Отець наш, що нас полюбив і дав у благо-даті вічну потіху та добру надію,  і Дух Святий – ваші серця нехай потішить, і нехай Він зміцнить вас у всякому доброму ділі та в слові! (2-е до солунян 2:16-17). Амінь.

Немає коментарів: