неділю, 13 жовтня 2019 р.

День Покрови Господньої і захисника України (нарис проповіді)

Текст проповіді: Псалом 32:7
(Господи) Ти покрова моя, Ти від утиску будеш мене стерегти, Ти обгорнеш мене радістю спасіння!

Благодать вам і мир від Бога Отця нашого і Господа нашого Ісуса Христа! 
Дорогі у Христі брати і сестри,

Нині День Господньої Покрови і День Захисника Вітчизни. Це дуже символічно, адже в обох випадках йдеться про захист, дотримання обітниці, охорону, вірність, відданість, справедливість, жертовність.
Останніми роками під час святкування Дня незалежності України, коли у Києві відбувався військовий парад, здається вперше за всі роки незалежності ми були сповнені гордості і вдячності нашим захисникам за їхню мужність та героїзм, за хоробрість і жертовне служіння українському народові, за захист нашої Батьківщини ціною крові і життя. Коли військові шеренги крокували Хрещатиком, на очі багатьом українцям навертались сльози. Наші вояки чи не вперше відчували себе героями, котрих належно вшановує і любить український народ. Їм було не соромно дивитись людям у вічі.
Українські вояки і добровольці  дали обітницю захищати свій народ, свої і наші родини, своїх і наших батьків, дружин і дітей. Вони дотримують цю обітницю. Мало не щодня вони гинуть за те, щоб Україна була вільною і незалежною державою, кладуть свої життя за нас, за те, щоб у нас було сьогодення і майбутнє. Вони потребують нашої підтримки, наших щирих і палких молитов, нашої любові і віри. Щонеділі під час Служби Божої ми підносимо до Божого престолу вдячні молитви за них, за їхні сім’ї, за покалічених і полонених. Ми просимо Господа, аби Він був їхнім надійним захистом, притулком, охороною і твердинею, зміцнив їх у вірі і покладанні на Нього, оберігав і провадив в усьому.
Святе Писання каже: «Коли дому Господь не будує, даремно працюють його будівничі при ньому! Коли міста Господь не пильнує, даремно сторожа чуває!» (Пс.127:1,2). Отож нині ми також славимо Бога, без котрого ніхто і ніколи не почуватиметься у безпеці, не матиме надійного захисту. Ми просимо, аби Бог тримав нас під Своєю опікою і не полишав. Разом із псалмоспівцем, ми підносимо Богові пісню хвали і виголошуємо:
«1 Хто живе під покровом Всевишнього, хто в тіні Всемогутнього мешкає, 2 той скаже до Господа: Охороно моя та твердине моя, Боже мій, я надіюсь на Нього! 3 Бо Він тебе вирве з тенет птахолова, з моровиці згубної, 4 Він пером Своїм вкриє тебе, і під крильми Його заховаєшся ти! Щит та лук Його правда. 5 Не будеш боятися страху нічного, ані стріли, що вдень пролітає, 6 ані зарази, що в темряві ходить, ані моровиці, що нищить опівдні, 7 впаде тисяча з боку від тебе, і десять тисяч праворуч від тебе, до тебе ж не дійде!... 8 Тільки своїми очима подивишся, і заплату безбожним побачиш, 9 бо Господа, охорону мою, Всевишнього ти учинив за своє пристановище! 10 Тебе зло не спіткає, і до намету твого вдар не наблизиться…»   (Псалом 91:1-10)
Дорогі брати і сестри, в особі нашого Триєдиного Бога ми маємо Того, Хто відповідно до твердого і надійного запевнення Божого Слова наділений тими винятковими рисами, кожну з котрих ми вшановуємо і славимо. Наш Господь всемогутній, сильний, вірний, люблячий, милосердний. Свою любов і вірність Він довів тим, що віддав за нас Свого Сина. Його жертва за наші гріхи і гріхи цілого світу уможливила наше примирення з Небесним Отцем, принесла правдивий мир, надію і втіху в наші, вражені гріхом серця.
Милостивий Господь є не лише нашим Творцем, але також утримувачем, піклувальником  і подателем усього, що ми потребуємо. Він руку Свою відкриває і все, що живе, зичливо годує. «18 Господь близький всім, хто взиває до Нього, хто правдою кличе Його! 19 Волю тих, хто боїться Його, Він сповняє, і благання їх чує та їм помагає, 20 Господь береже тих усіх, хто любить Його, а безбожних усіх Він понищить!» (Псалом 145:16, 18-20) Господь є нашою рятівною Покровою,  яка простягнена  над нами, Його дітьми, надійним захистом від стріл та списів лукавого. Подібно до озонового шару над землею, котрий захищає все живе на планеті від смертельного впливу космічного випромінювання, Господня Покрова надійно захищає нас від смертельної отрути гріха, диявола та смерті.
Ворог може заподіяти шкоду нашим тілам. Ця шкода може бути смертельною. Та, не зважаючи на це, Господь запевняє нас у тім, що наше вічне життя і спасіння жоден ворог викрасти не може, не може розлучити нас від Божої любові у Христі, якщо Син Божий є Тим, на Кого ми кладемо надію, у Кого віруємо без жодного сумніву, за Ким йдемо і ім’ям Котрого перемагаємо. Він обгорне нас радістю спасіння!
МОЛИТВА:
Мій розіп’ятий Господи, Ісусе Христе!  Як покірний Агнець Божий Ти постраждав за мене найганебнішою смертю на хресті і Своєю дорогоцінною кров’ю викупив мене від усіх моїх гріхів, смерті і влади диявола. Благаю Тебе, дай мені певність цього викуплення  через Твоє Слово і Таїнства,  керуй моїм серцем за допомогою Твого Святого Духа.  Вбережи мене Своєю божественною любов’ю і схорони мої тіло та душу Твоїми святими ранами.  Обмий мене від моїх гріхів, навчи мене жити життям, сповненим віри та її добрих плодів, і одного дня допровадь мене з цього світу до Твоєї одвічної радості і слави на небесах.  Почуй мене, мій вірний Спасителю, моя Покрова, моя втіха, моя надія, дорога, правда і життя, мій єдиний Спасителю і Викупителю Ісусе Христе.  Амінь.  

Слава Отцю, Сину і Святому Духові! Вічна пам’ять захисникам України, які полягли за свободу і незалежність! Благодать Божа нехай буде з тими, хто боронить нині Вітчизну від ворога і з усіма вами – нині і повіки. Амінь.

Немає коментарів: