субота, 7 січня 2017 р.

Проповідь на 2-й день Різдва Христового

Текст проповіді: Iвана 1:1-14
1 Споконвіку було Слово, а Слово в Бога було, і Бог було Слово.  2 Воно в Бога було споконвіку.  3 Усе через Нього повстало, і ніщо, що повстало, не повстало без Нього.  4 І життя було в Нім, а життя було Світлом людей.  5 А Світло у темряві світить, і темрява не обгорнула його..  14 І Слово сталося тілом, і перебувало між нами, повне благодаті та правди, і ми бачили славу Його, славу як Однородженого від Отця.

Христос рождається!
Благодать вам і мир від Того, Хто є, Хто був і Хто має прийти.
Дорогі у Христі брати і сестри!

Зі Святого Писання нам відомі багато чудових імен Однородженого Сина Божого Ісуса Христа, які свідчать про Нього, як другу особу Святої Трійці і розкривають для нас сутність Його служіння щодо нашого викуплення і спасіння.  Біблія називає Його Помазанцем, Сином Божим і Сином Людським, Спасителем, Викупителем, Подателем життя, Господом, Князем миру, Дивним порадником. А нинішній євангельський текст навчає про ще одне унікальне ім’я Ісуса Христа, дуже важливе для нас. Це ім’я – СЛОВО. Саме так , Біблія називає Сина Божого Словом.  Розглянемо детальніше зміст нинішнього різдвяного послання.
“Бог було Слово”.  Що це за Слово? Це те Слово, яке було “споконвіку”, тобто існува-ло вічно, завжди.  Слово, як другу особу Трійці ми бачимо вже на самому початку Святого Писан-ня, у книзі Буття. Написано: «1 На початку Бог створив Небо та землю.  2 А земля була пуста та порожня, і темрява була над безоднею, і Дух Божий ширяв над поверхнею води.  3 І сказав Бог: Хай станеться світло! І сталося світло”. У третьому вірші йдеться про Христа як Слово, котре промовляє Отець.  Загалом у цих віршах Святого Писання присутня Свята Трійця.
“Усе через Нього повстало, і ніщо, що повстало, не повстало без Нього”. Про що ка-жуть нам ці  слова?  Про те, що Слово (Христос) брало участь у творенні.  Ним створено все на небі і на землі. Все, що створив Отець, робилося Ним разом з Ісусом Христом і Святим Духом. Все створене Триєдиним Богом, або як ми кажемо Трійцею. Христос завжди був з Отцем. Без Ньо-го не було творіння. Це дуже важливо пам’ятати, тому що деякі люди свідчать неправдиво, що був час, коли Ісус Христос не існував, або, що Він не брав участь у створенні світу. В Посланні до колосян апостол Павло говорить:“Бо то Ним (Сином Божим) створено все на небі й на землі, видиме й невидиме, чи то престоли, чи то господства, чи то влади, чи то начальства, усе через Нього й для Нього створено!” (Кол.1:16).  В Посланні до Євреїв написано:“віки Словом Божим збудовані, так що з невидимого сталось видиме” (Євр.11:3).
“І життя було в Нім...”  Син Божий прийшов у цей світ, щоб дати втіху нам, грішним і втраченим створінням, примирити нас з небесним Отцем.  Той, хто сам є життям і Подателем життя, воплотився, щоб дати життя і спасіння нам, всім людям на землі!  Різдво Божого Сина вчить нас, що нам не треба шукати життя і спасіння у комусь чи в чомусь іншому. Тому що лише Він є єдиним Спасителем, єдиною дорогою, яка веде до спасіння і вічного життя.  Однороджений Син Божий сам говорить про це таким чином: « Я є дорога, і правда, і життя. До Отця не приходить ніхто, якщо не через Мене” (Ів.14:6).  У Діях святих апостолів сказано: “ нема ні в кім іншім спасіння. Бо під небом нема іншого Ймення, даного людям, що ним би спастися ми мали” (Дії 4:12).    
Дорогі брати і сестри, в Дитяткові, що народилось у Віфлеємських яслах, до нас при-йшли життя, надія і втіха.  Милостивий і довготерпеливий Бог зглянувся над нами, над світом, який Він створив, над усім грішним людством, не зважаючи на його провини.  Він послав у світ Свого улюбленого Сина, «щоб кожен, хто вірує в Нього не загинув, а мав життя вічне” (Ів.3:16).    
“А життя було Світлом людей.   Святий Іван каже: “5 це звістка, що ми її чули від Нього і звіщаємо вам: Бог є світло, і немає в Нім жодної темряви!” (1-е Iвана 1:5). Світло Христо-вого Різдва, світло Його Євангелія розбило темряву гріха, диявола і смерті і сяє нині для всіх лю-дей! Це спасенне світло «у темряві світить, і темрява не обгорнула його”.
«Слово сталося тілом, і перебувало між нами, повне благодаті та правди…»  Під час Різдва ми прославляємо Сина Божого, який воплотився, зодягнувся в людську подобу. І ми  співаємо: «Отцівське Слово зодягнулось в тіло, в земній темряві світло засвітило!» Ми торкаємося правдивих Тіла і Крові Спасителя у Святім Причасті! Ми приймаємо їх своїми вустами на відпу-щення гріхів і зміцнення нашої віри. У них міститься повнота Божої благодаті і вічної та живої правди про те, що милостивий, довготерпеливий і люблячий небесний Отець хоче, щоб всі люди спаслися і прийшли до пізнання правди (1 Тим.2:4).
Ісус Христос, втілений Господь, правдивий Бог і правдива людина водночас народився для нас, щоб вірою в Нього ми мали вічне життя, прощення і спасіння, щоб вже не були втрачені і загинулі, а всиновлені Богом.  Різдво навчає нас, що не ми спершу полюбили Бога, але Бог полюбив нас.  Отож нині, прославляючи рожденного Сина Божого ми одними вустами і одним серцем визнаємо свою віру  у втіленого Христа Спасителя, Слово, що сталося тілом, Творця неба і землі, того, хто існує від початку, перше всіх віків.  Він той, «що Він над усіма Бог, благословенний, навіки, амінь” (Рим.9:5).

Цареві віків, нетлінному, невидимому, єдиному Богові честь і слава на вічні віки. Амінь.  Христос рождається! Славімо Його!


Немає коментарів:

ДО 500-РІЧЧЯ РЕФОРМАЦІЇ (ЕССЕ)

Погляд на Реформацію конфесійного лютеранства.

Проповідь Божого Слова. 12 літній Ісус у храмі (Луки 2:41-52)

Проповідь Божого Слова. Богоявлення (Матвія 3:13-16)

Проповідь на Обрізання Господнє (Луки 2:21)

Аудіопроповіді. Різдво Христове (Ісаї 9:5)

Проповідь на Святий вечір (текст - Луки 2,7-11)

Туди, де пастухи вклонитися прийшли

Text: Jaroslav Vajda, 1919-2008 Tune: Carl F.Schalk, 1929, Український переклад і виконання Тараса Коковського

Мале містечко Віфлеєм

Л.Х.Реднер, 1868 Ф.Брукс, 1868 Український переклад і виконання Тараса Коковського.