13 …Хто заподіє вам зле, коли будете ви оборонцями доброго? 14 А коли ви за правду страждаєте, то ви блаженні! А їхнього страху не бійтеся, і не тривожтеся! 15 А Господа Христа святіть у ваших серцях, і завжди готовими будьте на відповідь кожному, хто вас запитає на чому ґрунтується ваша надія з лагідністю та зі страхом. 16 Майте добре сумління, щоб тим, за що вас обмовляють, немов би злочинців, були посоромлені лихословники вашого поводження в Христі. 17 Бо ліпше страждати за добрі діла, коли хоче того Божа воля, аніж за лихі. 18 Бо й Христос один раз постраждав був за наші гріхи, щоб привести нас до Бога, Праведний за неправедних, хоч умертвлений тілом, але Духом оживлений, 19 Яким Він і духам, що в в'язниці були, зійшовши, звіщав; 20 вони колись непокірливі були, як їх Боже довготерпіння чекало за Ноєвих днів, коли будувався ковчег, що в ньому мало, цебто вісім душ, спаслось від води. 21 Того образ, хрищення не тілесної нечистости позбуття, але обітниця Богові доброго сумління, спасає тепер і нас воскресенням Ісуса Христа, 22 що, зійшовши на небо, пробуває по Божій правиці, а Йому підкорилися Анголи, влади та сили.
Христос воскрес!
Благодать вам і мир від Бога Отця нашого і Господа нашого Ісуса Христа!
Дорогі у Христі брати і сестри,
У ранковій молитві Лютера, яка міститься в його Малому Катехізисі, є такі слова: «Дякую Тобі, небесний Отче, через Ісуса Христа, Твого улюбленого Сина, що Ти милостиво вберіг мене минулої ночі від усякого зла, недолі і небезпеки…». Отож ми, як християни, коли молимось цією молитвою, пам’ятаємо застереження нашого Спасителя (Матвія 5:11-12) і добре усвідомлюємо, що можемо і будемо наражатися на різні випробування та небезпеки. Про це нагадує нам апостол Петро у нинішньому тексті. Він звертає нашу увагу на те як саме ми повинні поводитися, як віруючі, коли нас несправедливо звинувачують у чомусь. Він каже, що інколи, коли ми робитимемо добро, нас будуть ображати, ганьбити і обмовляти, однак цього не слід лякатися. Відповідаючи на питання: «Як не боятись несправедливих обмовлянь і звинувачень?» Петро говорить: «Господа Христа святіть у ваших серцях, і завжди готовими будьте на відповідь кожному, хто вас запитає на чому ґрунтується ваша надія…».
Передовсім, звернімо увагу на слова Петра «Господа Христа святіть». Про що вони говорять? Святити Христа, – означає відводити Йому в повсякденному житті і серці головне місце. Оскільки, як каже Ісус Христос, саме в серці народжується кожна грішна дія чи вчинок, які можуть викликати гріховні бажання – панування Христа в нашому житті повинно розпочинатися з Його панування в нашому серці. Христос керує в серцях тих, хто покладається на Нього і довіряється Йому. Однак, як це часто трапляється в житті, люди нерідко ставлять на перше місце не Христа, а інші речі – роботу, захоплення, повсякденні справи, проблеми та багато іншого. Люди часто відставляють Христа набік, якщо у них все гаразд і звертаються до Нього по допомогу коли станеться щось прикре. Але так не повинно бути. Адже для самого Христа немає нічого важливішого за Його Церкву та отару. Він прийшов, щоб віддати за неї Своє життя. Він помер за неї. Кожна вівця в Його отарі є для Нього важливою і цінною.
Далі Петро каже: «завжди готовими будьте на відповідь кожному, хто вас запитає на чому ґрунтується ваша надія». Іншими словами, в будь-якій життєвій ситуації, християни повинні бути готові дати відповідь про свою віру, стати на її захист, не соромитися її. Лютерани добре знають що це таке, бо їм доводилося робити це від самого початку виникнення Лютеранської Церкви. Вони багато разів на основі Божого Слова свідчили про свою віру, доводячи, що сповідання цієї віри базується не на людських приписах та вигадках, а виключно на Святому Писанні – найвищому авторитеті, найбільшій і незаперечній правді. Це доведеться робити нам ще не раз, особливо коли мова йтиме про традиції, передання і багато інших речей, які практикуються довкола. Але шануючи наших попередників, ми мусимо твердо триматися тієї єдиної незаперечної правди, котрої нас навчено на основі Писання. Тому що, врешті-решт, одного дня ми даватимемо за все звіт не людям, а Богові!
Апостол Петро також каже, що захищати віру в Ісуса Христа можна як правильно так і хибно. Правильно – означає робити це «з лагідністю, побожним страхом», і «добрим сумлінням». Хибно – це так, як це часто робить цей світ – з люттю, ненавистю і гнівом, прикриваючи йменням Христа навіть злочини та власні гріхи. Натомість віруючі повинні говорити і чинити так, щоб не відвертати людей від Христа, Його Євангелія, а привертати до нього. Їхні слова та вчинки мають бути вмотивовані любов’ю і милосердям, які є у подарованому нам Христом Євангелії – силі Божій на спасіння. Навіть докоряти і дисциплінувати можна і потрібно з любов’ю, а не з ненавистю. Втім, нерідко той, кому докоряють, не розуміє, що йому бажають добра, а не прикрощів. Навіть сам Бог, як написано, карає того, кого любить (Євр.12:6).
Дорогі у Христі, послання, яке ми повинні проголошувати світові, просте і зрозуміле: «Христос один раз постраждав був за наші гріхи, щоб привести нас до Бога, Праведний за неправедних». В одному реченні апостол Петро дуже добре підсумовує сутність Христової праці щодо нашого викуплення і спасіння! 1) В першій його частині він каже про те, що саме Христос зробив для нас і яким є результат Його викупної праці. 2) В другій частині він нагадує нам, що Ісус Христос є святим, безгрішним Сином Божим, котрий помер за грішників, за нас з вами і наші провини.
Важливо пам’ятати ще одну річ: Ісус Христос є нашим Спасителем не тому, що Він дав нам Себе за моральний авторитет чи приклад, який ми повинні наслідувати, щоб роблячи так, ми могли спастися. Ні, натомість Він є Нашим Спасителем тому, що Він є досконалою жертвою за наші гріхи та гріхи всього людства, Однородженим Сином Божим, Який пішов на хрест за нас, щоб ми могли стати Божими дітьми. Наше спасіння, вічне життя, прощення гріхів були здобуті для нас Христовими стражданнями, смертю і воскресінням. Про них нам нагадує наше Хрищення. Воно є не просто обрядом, гарним звичаєм чи церемонією. Ні! Це – велике Боже Таїнство! Воно дійсно рятує, змиває гріх, дає життя. Так каже Боже Слово. Хрищення спасає, як говорить святий Петро «через воскресіння Христа». Без Христового воскресіння не було б ані Хрищення з усіма його благословеннями, ані спасіння.
Дорогі брати і сестри, у вашому житті буде багато викликів. Але як охрищені діти Божі, вчинені через Святе Хрищення і навчання Божого Слова Христовими учнями, покріплені правдивими Тілом і Кров’ю Божого Сина Святому Причасті, будьте завжди готові стати на захист Божої правди, на захист своєї віри в Спасителя і тієї надії, яку ви отримали завдяки Христові, що постраждав, помер, воскрес для вас, вознісся і сидить праворуч Отця, звідки керує всім на небі і на землі. Йому одному, разом з Отцем і Святим Духом належиться вся слава, честь і поклоніння, нині і повіки вічні.
Нехай мир Божий, що вищий від усякого розуму, береже ваші серця і думки у Христі Ісусі. Амінь.
Христос воскрес!
Немає коментарів:
Дописати коментар