суботу, 25 травня 2019 р.

Правдива Виноградина (нарис проповіді)

Текст проповіді: Євангеліє від Івана 15:1-8
1 Я правдива Виноградина, а Отець Мій Виноградар.  2 Усяку галузку в Мене, що плоду не приносить, Він відтинає, але всяку, що плід родить, обчищає її, щоб рясніше родила.  3 Через Слово, що Я вам говорив, ви вже чисті.  4 Перебувайте в Мені, а Я в вас! Як та вітка не може вродити плоду сама з себе, коли не позостанеться на виноградині, так і ви, як в Мені перебувати не будете.  5 Я Виноградина, а ви галуззя! Хто в Мені перебуває, а Я в ньому, той рясно зароджує, бо без Мене нічого чинити не можете ви.  6 Коли хто перебувати не буде в Мені, той буде відкинений геть, як галузка, і всохне. І громадять їх, і кладуть на огонь, і згорять.  7 Коли ж у Мені перебувати ви будете, а слова Мої позостануться в вас, то просіть, чого хочете, і станеться вам!  8 Отець Мій прославиться в тому, якщо рясно зародите й будете учнями Моїми.
Христос воскрес!
Благодать вам і мир від Бога Отця нашого і Господа нашого Ісуса Христа! 
Дорогі у Христі брати і сестри, 

Як відомо, для того, щоб сад давав добрий врожай, за ним потрібно належно і постійно доглядати. Для цього щороку дерева обрізають, їхні крони проріджують, видаляють сухі гілки, обмащують стовбури вапном, утеплюють їх на зиму, кроплять дерева спеціальним розчином для захисту від шкідників. А що станеться з деревом, якщо за ним не доглядати як слід? Звісно, воно ще деякий час буде плодоносити. Але згодом, рік за роком воно родитиме дедалі гірші плоди, а потім виродиться, здичавіє або всохне. У Святому Писанні використовується образ виноградника, зокрема як символ народу Божого, родючості, благополуччя, Божого благословення. Написано:
Осiя 10:1 1 Ізраїль – то буйний виноград....  Iсая 5:1-7 1 Заспіваю ж я вам про Свого Улюбленого пісню любовну про Його виноградника! На плодючому версі гори виноградника мав був Мій Приятель. 2 І обкопав Він його, й від каміння очистив його, і виноградом добірним його засадив, і башту поставив посеред його, і витесав у ньому чавило, і чекав, що родитиме він виноград, та він уродив дикі ягоди!... 5 А тепер завідомлю Я вас, що зроблю для Свого виноградника: живопліт його викину, і він буде на знищення, горожу його розвалю, і він на потоптання буде,  6 зроблю Я загубу йому, він не буде обтинаний ані підсапуваний, і виросте терня й будяччя на ньому, а хмарам звелю, щоб дощу не давали на нього!  7 Бо виноградник Господа Саваота то Ізраїлів дім, а муж Юди коханий – Його саджанець. Єремiя 12:2 Ти їх посадив і вони вкоренились, ростуть і приносять плоди
Чого ж очікує добрий садівник від свого саду? Щоб його сад давав добрі плоди, чи не так? Для цього він доглядає його і пильнує. Подібним чином і наш небесний Отець пильнує за Своїм виноградником, очікує від нього добрих плодів. Він чекає від Своїх дітей вдячності, покладання на Нього, добрих плодів їхньої віри, які є відповіддю на Його любов та милосердя у Христі.
Недоглянутий і занедбаний сад та виноградник родитимуть погані плоди. Від мертвої віри або від невіри ніколи не народяться добрі в Божих очах діла, а лише ті, котрі є плодами грішного тіла, зокрема ті, про які говорить апостол Павло: 19 Учинки тіла явні, то є: перелюб, нечистість, розпуста, 20 ідолослуження, чари, ворожнечі, сварка, заздрість, гнів, суперечки, незгоди, єресі, 21 завидки, п'янство, гулянки й подібне до цього. Я про це попереджую вас, як і попереджав був, що хто чинить таке, не вспадкують вони Царства Божого! (Галатiв 5:19-21).
Пригадайте, як розвивається і росте кожна гілка на дереві та кущі? Вона живиться соком і поживними речовинами, які вона отримує від кореня через стовбур. Сама вона не може існувати, рости і приносити плід. Так само діти Божі. Для них, за словами апостола Івана Син Божий є тією виноградиною, тим стовбуром і корінням, який є для них джерелом життя! Господь живить нас усім необхідним, піклується про нас, щоденно дає нам навіть більше, ніж ми потребуємо! Але щойно обривається наш зв’язок з Христом – ми гинемо. Спаситель каже:  “Я – життя, ...без Мене нічого чинити не можете ви”. Біблія називає Христа Подателем життя, Начальником життя. Тільки завдяки Господу ми дихаємо, рухаємось та існуємо.
Пам’ятайте, що добрі діла невіруючої людини можуть виглядати добрими лише в очах інших людей. Однак вони ніколи не будуть добрими в очах Бога без віри у Нього. Вчинки, справи, думки, в котрих немає віри в Божого Сина – неприйнятні для Бога. Отець віддав за нас Свого Сина, Який помер і воскрес, щоб ми вірили в Нього і щоб цією вірою було освячено все, що ми робимо.  Добрими плодами зароджує лише той, хто перебуває у Христі, Його слові, Його Тілі та Крові.  Без Христа – правдивої Виноградини, добрих плодів нема! 
Що робить садівник із сухим, мертвим гіллям? Обрізає і спалює його. Так само Бог вчинить з нерозкаяними грішниками. Він збере їх і спалить у вогні. Мертві гілки – для вогню!  Нерозкаяні грішники – для пекла. Вогонь, в якому спалюються сухі гілки, уособлює собою пекельний вогонь, приготовлений Богом для всіх нерозкаяних грішників. Написано:
Матвiя 3:12  12 У руці Своїй має Він [Христос] віячку, і перечистить Свій тік: пшеницю Свою Він збере до засіків, а полову попалить ув огні невгасимім.  Матвiя 25:41 41 Тоді скаже й тим, хто ліворуч: Ідіть ви від Мене, прокляті, у вічний огонь, що дияволові та його посланцям приготований.  Об'явлення 20:14-15 14 Смерть же та ад були вкинені в озеро огняне. Це друга смерть, озеро огняне. 15 А хто не знайшовся написаний в книзі життя, той укинений буде в озеро огняне...
Чимало людей у світі хибно вважають, що пекла та пекельного вогню немає, а відтак, можна без страху грішити і не перейматися наслідками гріхів. Ті, хто так думає, будуть розчаровані, але це розчарування їм прийдеться пізнати надто пізно – у пеклі.
Дорогі брати і сестри, добрий садівник піклується про те, щоб його сад, його виноградник зароджував добрими плодами. Так само наш Господь – милостиво піклується про Свій виноградник, про нас, годує нас Своїми правдивими Тілом та Кров’ю у Господній вечері, щоб наша віра зростала і давала добрі плоди. Він щоденно запевняє нас у Своїй любові, у Своєму прощенні. Він поставив на нашій життєвій дорозі Свої заповіді нам на добро. Завжди тримайтесь вашої правдивої Виноградини – Ісуса Христа. Перебувайте у Ньому, у Його Слові, у Його Тілі та Крові у Господній вечері! Ви посаджені Богом, обчищені і доглянуті для спасіння і вічного життя у Його царстві! Ви обмиті святою кров’ю Божого Сина від ваших гріхів!

Бог надії нехай вас наповнить усякою радістю й миром у вірі, щоб ви збагатились надією, силою Духа Святого! Амінь.
    ХРИСТОС ВОСКРЕС!

Немає коментарів: