четвер, 7 листопада 2024 р.

Служіння Євангелія: виклики і пріоритети

Сумна реальність сьогодення полягає в тому, що надто багато людей піддалися спокусі вважати найважливішою працею душпастирів - соціальну, і водночас надто багато пастирів піддалися спокусі бачити себе і свою працю саме у цій царині. 

Ми хочемо бути ефективними; хочемо бачити докази нашої ефективності.  Ми хочемо, щоб нас любили; хочемо мати докази того, що нас люблять.  Ми хочемо робити людей і речі кращими; хочемо насолоджуватися свідченням цього покращення у вигляді щастя і задоволеності людей, яким ми служимо.  Все це зрозуміло і навіть доволі раціонально.  Однак це не узгоджується з Писанням. 

Коли я кажу, що соціальна царина не є покликанням пастиря, я не применшую необхідність або цінність соціальної праці, як такої.  Однак, при цьому я наголошую на служінні, до якого покликаний лише священник - це  служіння Євангелія засобами благодаті.  Ми, як душпастирі, не можемо робити геть усе, але є речі, які ми повинні робити обов'язково, інакше ми зазнаємо невдачі у своєму покликанні.  У ньому міститься віра в те, що Бог діє через це служіння і творить бажані для Нього плоди, працює для вічності в тому, що ми робимо саме в цю хвилину.  Перехід до соціальної роботи є ознакою нашої невпевненості в тому, що Бог дійсно діє через засоби благодаті, і що саме ця робота є першочерговою працею нашого покликання.  

Ми можемо створювати людям гарний настрій лише для того, щоб не дати їм почути голос Спасителя, який закликає їх до віри, омиває, прощає їхні гріхи і годує їх для вічного життя.  Ми не можемо піддаватися цій спокусі, інакше постраждає справа Царства Божого, яка звершується засобами благодаті.

Коли душпастирі стають соціальними працівниками і ця праця політизується, - тоді страждає справа Царства Божого.  Душпастирська праця зосереджується на особистості.  Душпастир проповідує Слово Боже людям, з якими він живе, яких знає, а не якимось уявним християнам.

о.Пітерс

Немає коментарів: